دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از آغاز همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری ایران و ایرباس برای ساخت قطعات، گفت: به زودی همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما را آغاز می کنیم.

وی افزود: قطعه سازان مهم‌ترین حلقه در زنجیره ساخت هواپیما هستند و برای تولید هواپیما باید سه گروه فعال باشند که یک گروه که مهم ترین قسمت در پروسه ساخت هواپیما محسوب می شوند، قطعه سازان هستند.

به گفته منطقی، مذاکرات با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای ساخت قطعات با مشارکت ایران انجام شده و همکاری صنایع هوایی با ایرباس برای ساخت قطعه به زودی آغاز می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی با تاکید بر اینکه اگر سهم طراحی هواپیما از پروسه تولید، ۳۰درصد باشد و ۷۰درصد مابقی مربوط به ساخت قطعات و انجام تست است، گفت: در نهایت می‌توان گفت چیزی حدود ۴۰ درصد از وزن پروسه ساخت هواپیما بر روی تولید قطعات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کار ساخت قطعات هواپیما در ایران شروع شده است.

منطقی با اشاره به پروژه ناموفق ساخت هواپیمای مسافری ایران ۱۴۰ که مونتاژ هواپیماهای آنتوف ۱۴۰ بود و چند فروند از این تایپ هواپیما سقوط کردند، اظهار کرد: هواپیمای ایران ۱۴۰ منهای یک هدف خود که در بخش مسافری موفق نبود، در تحقق سایر اهداف به طور نسبی موفق عمل کرد.

وی افزود: چندین هدف از ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ تعقیب می‌شد که تنها یک هدف از ایران ۱۴۰ دستیابی به فناوری ساخت هواپیمای مسافری بوده است. اهداف دیگری نیز از ساخت ایران ۱۴۰ دنبال می‌شد، برای مثال این که از آن به عنوان هواپیماهای گشت دریایی استفاده کنیم. این هواپیما در بخش مسافری موفق نبود اما در سایر اهداف روند خوبی را طی کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    مبارک باشه
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    1 0
    ایرباس خودش بحران داره نیرو اخراج میکنه اونوقت بیاد به شما قطعه ساختن یاد میده!
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    تنها شرکتی که برای ایرباس در خاورمیانه قطعه می سازه یه شرکت تحت مالکیت ایرباس در امارات هست که هاب تامین تجهیزات ایرباس و حتی بوئینگ در منطقه هست و بس...
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    این خبر خوبی است اما به شرطی که بعد از مدتی تکذیب نشود.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    اگه بده مفتی که نی عزیز یه کم فکرکن انتقال فناوری یعنی فروش و درصد ساخت قطعات تولیدی
  • مغزمتفکر ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    ایشاالله با همکاری ایرباس آواکس ایرانی اروپای بسازیم عزیزان آواکس اوجبه اوجب
  • مجتبی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ایران 140 که از ابتدا فقط مشکل موتور داشت با نظر متخصصین ایرانی موتور انتخاب نشده بود و فقط با کار غیر تخصصی می خواستند نتیجه بگیرند و این پروژه را بد نام کردند. به غیر از موتور هواپیمای بدون مشکلی بود
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    تو قرارداد هست
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کجا دیدی انتقال فناوری مفتی بدن به کسی
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    عالیه
  • آریایی اصیل ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    هواپیمای آنتونوف 140 هیچ مشکلی نداره و آنتونوف هم یکی از معتبرترین شرکتهای هواپیماسازیه. مشکل از ماست نه هواپیما ، آقایون برداشتن رو هواپیما موتور هلیکوپتر گذاشتن بدون کارشناسی خوب معلومه که به مشکل میخوره.اونم هواپیمایی که قراره مسافر حمل کنه. الان هم فقط مشکل خرید موتور حل بشه خیلی هم هواپیمای خوبیه و مشکلی نداره.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط میخوان از میزان سواد ما آگاه بشن و نخبه هامون رو شناسایی کنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس